fbpx

Am întrebat 10 ospătari care sunt lucrurile pe care un client nu este bine să le facă atunci când se află în restaurant.

Autor: Tiberiu FUERIU

Iată mai jos concluziile mini sondajului care vă vor ajuta să evitați situațiile neplăcute.

  1. Când sunteți un grup, dați prima comandă în același timp. În felul acesta îl scutiți pe ospătar de drumuri inutile, iar comenzile vor fi aduse concomitent.
  2. Nu comendați direct barmanului sau runnerului (picolo). Job-ul acestuia din urmă este doar să aducă preparatele sau să debaraseze, iar job-ul barmanului este să prepare băuturi și, în plus, nu va ști la ce masă stați.
  3. Lăsați suficient loc pe masă pentru ca ospătarul să poată așeza farfuriile.
  4. Nu schimbați comanda după ce aceasta a fost deja pregătită la bucătărie.
  5. Nu cereți să vă fie scos de pe notă un preparat pe care l-ați consumat integral pe motiv că nu a fost bun. Dacă nu vă convine ceva, spuneți-i ospătarului de la început și el va încerca să remedieze problema.
  6. Țineți-vă copiii sub control. ”Drăcușorii neastâmpărați” pot deranja atât personalul, cât (mai ales) ceilalți clienți care au venit la un restaurant, nu la un loc de joacă.
  7. Nu luați paharele sau farfuriile de pe tava ospătarului. Chiar și cele mai bune intenții pot distruge echilibrul fragil și vă puteți trezi cu berea pe pantaloni.
  8. Nu veniți la restaurant cu 10 minute înaintea închiderii.
  9. Nu tratați ospătarii ca pe ființe inferioare. Sunt oameni normali, angajați în domeniul serviciilor, ca și mulți dintre voi.
  10. Dacă cereți recomandarea ospătarului, nu vă plângeți că preparatul nu a fost pe gustul vostru. Asumați-vă din start că sunteți persoane diferite, cu gusturi diferite.
  11. Nu chemați insistent ospătarul când acesta este ocupat cu o altă masă.
  12. Nu faceți referire la faptul că îl cunoașteți pe patron pentru a intimida sau impresiona ospătarul.
  13. Răspundeți la salutul ospătarului atunci când intrați în locație.
  14. Nu încercați să ”mituiți” ospătarul să vă aducă ceva de mâncare atunci când bucătăria s-a închis. Nu el este cel care pregătește mâncarea, ci doar cel care o aduce la masă.
  15. Dacă sunteți un grup mai mare, nu vă aranjați singuri mesele. Rugați ospătarul să facă asta și, dacă se poate, vă va ajuta cu siguranță.
  16. Nu contraziceți rețeta unui anumit preparat pentru a vă etala cultura gastronomică.
  17. Nu întârziați exagerat la masă cu ultimele guri de bere sau de cafea. Arătați respect pentru restaurant, care este un business și care trebuie să vândă pentru a fi profitabil.
  18. Nu insistați să mai cereți ultimul rând dacă a trecut deja de ora închiderii.
  19. Nu începeți să chestionați ospătarul despre toate ingredientele unui preparat doar ca să vă arătați cunoștințele de fin gourmet.
  20. Nu cereți ”dedicații muzicale” ospătarului sau barmanului. Restaurantul nu este o petrecere privată; de obicei muzica este redată dintr-un play list preconfigurat.

Bonus: Achitați nota integral și nu uitați de tips (dacă ați fost mulțumiți de servicii).