Am întrebat 10 ospătari care sunt lucrurile pe care un client nu este bine să le facă atunci când se află în restaurant.
Autor: Tiberiu FUERIU
Iată mai jos concluziile mini sondajului care vă vor ajuta să evitați situațiile neplăcute.
- Când sunteți un grup, dați prima comandă în același timp. În felul acesta îl scutiți pe ospătar de drumuri inutile, iar comenzile vor fi aduse concomitent.
- Nu comendați direct barmanului sau runnerului (picolo). Job-ul acestuia din urmă este doar să aducă preparatele sau să debaraseze, iar job-ul barmanului este să prepare băuturi și, în plus, nu va ști la ce masă stați.
- Lăsați suficient loc pe masă pentru ca ospătarul să poată așeza farfuriile.
- Nu schimbați comanda după ce aceasta a fost deja pregătită la bucătărie.
- Nu cereți să vă fie scos de pe notă un preparat pe care l-ați consumat integral pe motiv că nu a fost bun. Dacă nu vă convine ceva, spuneți-i ospătarului de la început și el va încerca să remedieze problema.
- Țineți-vă copiii sub control. ”Drăcușorii neastâmpărați” pot deranja atât personalul, cât (mai ales) ceilalți clienți care au venit la un restaurant, nu la un loc de joacă.
- Nu luați paharele sau farfuriile de pe tava ospătarului. Chiar și cele mai bune intenții pot distruge echilibrul fragil și vă puteți trezi cu berea pe pantaloni.
- Nu veniți la restaurant cu 10 minute înaintea închiderii.
- Nu tratați ospătarii ca pe ființe inferioare. Sunt oameni normali, angajați în domeniul serviciilor, ca și mulți dintre voi.
- Dacă cereți recomandarea ospătarului, nu vă plângeți că preparatul nu a fost pe gustul vostru. Asumați-vă din start că sunteți persoane diferite, cu gusturi diferite.
- Nu chemați insistent ospătarul când acesta este ocupat cu o altă masă.
- Nu faceți referire la faptul că îl cunoașteți pe patron pentru a intimida sau impresiona ospătarul.
- Răspundeți la salutul ospătarului atunci când intrați în locație.
- Nu încercați să ”mituiți” ospătarul să vă aducă ceva de mâncare atunci când bucătăria s-a închis. Nu el este cel care pregătește mâncarea, ci doar cel care o aduce la masă.
- Dacă sunteți un grup mai mare, nu vă aranjați singuri mesele. Rugați ospătarul să facă asta și, dacă se poate, vă va ajuta cu siguranță.
- Nu contraziceți rețeta unui anumit preparat pentru a vă etala cultura gastronomică.
- Nu întârziați exagerat la masă cu ultimele guri de bere sau de cafea. Arătați respect pentru restaurant, care este un business și care trebuie să vândă pentru a fi profitabil.
- Nu insistați să mai cereți ultimul rând dacă a trecut deja de ora închiderii.
- Nu începeți să chestionați ospătarul despre toate ingredientele unui preparat doar ca să vă arătați cunoștințele de fin gourmet.
- Nu cereți ”dedicații muzicale” ospătarului sau barmanului. Restaurantul nu este o petrecere privată; de obicei muzica este redată dintr-un play list preconfigurat.
Bonus: Achitați nota integral și nu uitați de tips (dacă ați fost mulțumiți de servicii).